♥KITA SENTIASA MUDA UNTUK MELAKUKAN DOSA TETAPI TIDAK PERNAH TUA UNTUK BERTAUBAT. ♥

Total Pageviews

Tuesday, November 22, 2011

Permulaan Pengajian Terakhir

 Assalamualaikum,

Sebelum korunk baca, pastikan baca ikhlas yer,bru seronok..hehe
       
           
  Haii follower-ku yang setia? ade kew follwer nie?haha. Petang ini aku ingin membuat coretan mengenai pengalaman hari pertama pengajian kelas di Uitm untuk semester akhir. Huhh!! macam-2 pengalaman rsanya nak berkongsi nie, cume xtaw larat ke tidak untuk menaip semuanya,hahaha. Hari nie pukul 7pg aku dah siap-2 untuk pergi ke kelas, semangat apa nth yang tiba-2 merasuk jiwa ini, mungkin semangt Harimau Muda yg masuk final mlm nie kan?. Klau nak ikut timetable, kelas aku bermula pd pukul 10pg di Perda iaitu  kawasan luar dari kampus Uitm, ttpi disebbkn  ada hal sdkit, aku singgah di kampus terlebih dahulu. Pagi ini aku ke kelas dgn menumpang rakan-ku  iaitu Kyrul, hehe terima kasih bnyk ye sudi menunmpgkn aku.


     Selepas semuanya settle, aku,Kyrul, Ifwat, dan Syapik bergegas ke Perda kerana jam ditngn sudah menunjukkan 9.40pg, nnti lambt takot kena denda,hah dah senior kena denda kew??mne la taw kan,..haha. Perjlnan ke perda mengmbil masa lebih kurg dlm 10min shj. Setibanya di Perda, kami memasuki kelas pertama kami pada hari ini iaitu kelas ECE361(MicroProcessor ) yg dikendalikan oleh En Nik Asrol, rasanya kelas berlangsung x lama kerana masing-2 masih belum mempunyai nota, aku dan rakan-2 yg lain cuma mengambil kehadiran dan slps itu kami dibenarkn pulg, hehe mmg standard la first class x blaja. Okey, skrng kami mempunyai lebih kurang 4 jam masa free sebelum kelas pukul 2ptg bermula ditempt yg sama.

        Jadi, ada sorang rakanku mencadngkn untuk  pergi ke kampus menaiki bas Uitm untuk makan tghari, maksudnya kami tingglkn moto kami di Perda shj  kerana  ptg nnti kami akan kembali kuliah disini, fahamkn kwn-2??hihi harap-2 fhamla kan semua dh besar. Semasa menaiki bas untuk pertama kalinya bg semester ini, aku teringt kisah semasa berada si semester 1 dimana aku selalu lambat untuk ke Perda gara-2 lmbt bersiap. Almaklum la, dlu masa junior Uitm kena la terima hakikat naik bas smpi habis sem. Setibanya dikampus, kami langsung terus ke LamanSiswa @LS. Nak buat apa kt LS?ada konsert kew??hehe mana ada, nak ajak kawan-2  pergi makan bersama iaitu  Reduan, Hafiz, Amad, Ejo , disertai Aten dan Syafinaz. Bukan apa, makan ramai-2 kn meriah sikit,ye tak?haha. Tapi msti lagi meriah jika ada abg Icam kiter, bukan apa dia nie bnyk idea untuk membuat cerita jenaka dgn perwatakan yg lucu...kih3x.

     Okeyy, mlas la nk cerita pnjg-2 dan dipendekkn crita shj , aku tgk jam dah tepat pukul 12tgh nie, perut pun dah kenyg menikmati hidgn maknn yg lazat-2 td, Alhamdulillah. Kami berempt (aku , ifwat, syapik, kyrul)  pun bergegas ke tmpt menunggu bas untuk kembali ke Perda sebb ada kelas menanti pukul 2 nnti. Siapa la lecturer yg bertuah akan mengajar kelas kami tu?haha persoalan tue bermain dlm minda aku semasa dlm perjlnan ke Perda. Aku dan rakan-2 tiba di Perda dlm pukul 12.50 tgh disbbkn menunggu driver bas yg lambt sgt smsa di kampus tdi. Mungkin abg drebar ada kerja sikit kowt?think +ve je la..haha. Sebelum menunggu masuk waktu Zuhur, kami sempt merebahkn badan seketika  disurau untuk berehat. Haishh kerja nak tidur je yer??.Tak lama menunggu, waktu Zuhur pun dh masuk, so kami dgn taatnya bergegas mengambil wudhuk dan menunaikan solt Zuhur scra berjemaah, Alhmdulillah..mcm gnie la calon-2 suami pilihan..hahaha, maaf ye bergurau jer.


      Yeahh!!, saat yg dinanti-2 kn iaitu kelas pukul 2ptg. Sbb apa aku seronok gilew??ade makwe ke dlm kls tuh??oh! tidak, hehe sbb klas nie 1jam je, pastu boleh la balik umah tidoq. Aku lah org prtma masuk ke kelas sbb aku pi melawat toilet dlu berdktn dgn kelas, haha. Dlm 10min aku duduk didalam kelas, dtg la beberapa org kwn perempuan yg sama kelas dgn aku. Mana lgi  3org membe aku ni?nth mne hilang agknya,haha pndai la dia masuk nnti. Tak lama  lepas tu, rakan-2  aku pun masuk  ke kelas diiringi oleh lecturer subjek tersebut iaitu,?????
siapakah beliau,jeng3x!! (En Mohamed Mydin).


    Aku sbnrnya telh kenal dgn beliau sejak sem lepas lagi disebbkn beliau merupakn salah sorng panel FYP aku. Hehe, tiba-2 hati aku menjdi tertawa sendirinya, knp ye?hehe mungkin sbb aku dpt mengagak apa yg akan beliau perkatakan kepada pelajar-2 kelas beliau.  Bukan apa, sbb sem lepas aku, Kyrul , Ifwat  pernh jumpa dgn beliau buat pertama kalinya selepas solat asar, beliau mengajak kami duduk dan kami mendengar apa yg di katakan olehnya,hehe. banyak yg diperkatakan olehnya pd waktu itu diulangi pada kelas ptg tdi. 


      Okey akak-2 dn abg-2 semua, nnti mlm aku akan sambung crita apa yg beliau katakan semasa didalam kelas tdi dan cara pemakaian semasa menghadiri kelas beliau, hrap sabar yer,  nk tulis dah xlrt sbb mata dh mengntok..hehe msty ramai student yg x suke kelas ptg tdi, terutamanya akak-2 kitew, termasuk aku jugk sikit-2, hehe harap korng cool ok. Tp bagi aku mungkin ada kebaikan disebaliknya,InsyAllah. kita terimalah dgn hati terbuka ye kwn-2 :)..semoge enjoy!!

2 comments:

  1. saye follower setia encik madu..hehe

    ReplyDelete
  2. hihi bohsn skit cerita dik..
    busy je wt mse nie..thanx ye

    ReplyDelete

Anda Mungkin Juga Meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...