♥KITA SENTIASA MUDA UNTUK MELAKUKAN DOSA TETAPI TIDAK PERNAH TUA UNTUK BERTAUBAT. ♥

Total Pageviews

Wednesday, November 23, 2011

Ini Bukan Perkara Mainan



Assalamualaikum dan selmt ptg kwn-2 ku !!

Alhamdulillah,
ptg nie hujan yg turun membasahi bumi agak memberi aku inspirasi untuk menyambung cerita entri aku yg lepas iaitu "
Permulaan Pengajian Terakhir". Bagi yg belum baca entri yg pnjg dan buhsn tue harap korg dpt luangkn sdikit masa untuk membacanya sebelum membaca entri ini yer
kwn-2.



Apabila korng tgk tajuk entri nie pun msty korang nk taw kn apa lagi la si makhluk nie nak cerita?haha sabar-2 ye. Okey,  apa aku jnjikn aritu ialah aku nak ceritakn etika pemakaian semasa menghadiri kelas lecturer tersebut. Sekali aku tgk jadual, dia ajar aku sem ini 2 subjek pulak, nak x nak aku terpaksa redha ajerr. Pasti ade hikmah disebalik dugaan sem ini kn InsyAllah. :).


Aku nak start dgn pemakain bagi pelajar lelaki yg beliau tetapkan yer, yg maksudnya aku sendiri kena follow???haha..Okey aku senaraikan kt bawah nie nanti ye. Bagi kwn-2 lelaki yg lupa boleyh recheck balik tkot-2 korng lupa nak bli pulak,ahahaha:




1.Seluar slack atau slack yg ade kocek kt tepi.




2.Haha yg nie msty ramai yg x setuju kan,?aku pun sama jugk,  walaupun aku suka pakai bnda nie kt umah, tp sem nie semua masuk kelas berkopiah la nmpaknye abg-2 ustaz semua,
InsyAllah. 



3.Baju kemeja , no t-shirt in my class ok.




THEN......FOR THE GIRL OKEY :)

Sekarang nie untuk kwn-2 perempuan kelas aku pilak, hehe ini antara pemakaian yg msti dipakai untuk menghadiri kelas beliau, berjumpa dgn beliau atau apa-2 yg melibatkn beliau. Hehe korang semua dah beli kew ek? fara, syima, cik zyla, faika, ros dan lain-2. Lupa la pulak  ,hehe ..ramai sgt-2 budk perempuan dlm kelas aku dan aku segn nak tgur diorg kadang-2, biasalah aku nie pemalu kn-3x.:

Okey bnda yg mesti  korng(akak-2) pakai esok sama ada korang setuju atau tidak?..hehe:




1.Tudung yg labuh menutupi dada dan bahu.




2. Baju kurung setiapkali menghadiri kelas




3.Sarung tangan rm2.90 kt DIY, xtaw ade ke x?haha






4. Sarung kaki warna hitam ye.


Okey sekarang semua dah tgk dan dah taw apa yg kalian kena pakai esok kan, aku harap kita jgnlah pakai kerana terpaksa walau hakikatnya mmg terpaksa, tp kita leburkan lah sedikit nafsu syaitan kita ini yg selalu berjaya mempengaruhi hidup kita, kita pakailah kerana ikhlas kepada ALLAH SWT sebagai hamba-Nya. Mudhan-2 kita sama2 memperoleh keberkatan dan mana lah taw kita akan terus kekal  dgn pakaian kita ini sampai akhir hayat kita.InsyAllah.

Itu saja lah nak komen, malas la komen bnda yg x penting. Lagi satu jgn lupa hafal
DOA ILHAM & DOA BELAJAR. Esok kita tgk sapa yg bertuah mnjdi pemimpin doa hari pertama ok.. :)


Sedikit Renungan:
( ♥ )banyak KEPAHITAN yang perlu ditempuh oleh orang MUKMIN untuk menempuh SYURGA

selaras dengan sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud :
 

"SYURGA itu DIPAGARI dengan KESUSAHAN , manakala NERAKA dipagari dengan 


KESERONOKAN . " (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

4 comments:

  1. w'salam,erm adek sukalah dengan lecturer abang tu,
    bagus sangat,sebab dia dah wujudkan suasana keislaman dalam kelas tu..lebih-II lagi,bila dia suruh pelajar lelaki pakai kopiah,memang adek suka sangat,mesti sedap je mata memandang..
    alhamdulillah kalau semua lecturer mcm tu..
    just opinian adek,jgn mrh..hehe

    ReplyDelete
  2. rse lecturer ni pernah bg ceramah kt kteorg mse final exam sem 4..huhuh..

    ReplyDelete
  3. hehe..aah la adek mmg best sbnarnye, xpe nnti abg lihat suasana nyer.

    nony:bgus la kena ceramah dgn dy..haha hang kan xfhm bahasa.. :)

    ReplyDelete
  4. kalo xphm bhasa xmsuk u lah cik madu oi...adehh..

    ReplyDelete

Anda Mungkin Juga Meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...