♥KITA SENTIASA MUDA UNTUK MELAKUKAN DOSA TETAPI TIDAK PERNAH TUA UNTUK BERTAUBAT. ♥

Total Pageviews

Thursday, December 1, 2011

Lajukan line dan guna broadband tanpa limit

Assalamualaikum kawan-2ku yang comei-2 dan handsome-2 :-

Malam ini aku nak berkongsi ilmu yang aku ade lagi..hehe. Tak suka kedekut-2 ilmu nie tau. Sape pengguna broadband?? tengok tajuk entri kat atas ni mesti suka kan...huhuh..Korang xcakap pun aku tahu punya..guwa aku pon salah seorang pengguna broadband jugak.


Hari tue aku ada cerita macam mana line broadband boleh jadi wifi kan..Sekarag aku nak cerita macam mana nak lajukan dan guna tanpa unlimited..Kalau ada limit  korg akan  pkir 2 -3 kali nak share ngn kawan..btul x???Lpas ni korg dah x payah pkir ea..Bila korg buat benda ni korg dah xpayah pkir pasal limit2 ni..buang mse jek..huhuh..aku pun selalu share line berokband aku dengan membe aku.

Korg ikut step kt bwah ni sebijik-2 yerr..!!!

Step 1:Korang connect dulu broadband ke laptop.

Step 2: Korang pergi dekat start.Search command prompt.Paparan ni yang akan muncul



Step 3:Korg taip ipconfig/all ..Paparan ni akan muncul.

contoh

Paparan yang akan keluar selepas korang taip ipconfig/all

Step 4:Korang cari connection yg korang pkai..Kalau aku,aku guna celcom brooadband..So,connection aku adalah Celcom 3G..Bila korg dah identify connection broadband,korang ingat nombor yang ada kt IPV4 Address.

Step 5:Korg taip ping<jarak>no IPV4 address<jarak>-t ..pas2 korg tekan enter..Nak tahu korang berjaya ke x? tgok kt dlm gmbr bawah ni..



*korang biarkan bnde ni hidup smpi korg abis on9..SELAMAT MENCUBA..Lpas korg buat bnde ni korg buat r broadband korg jd wifi..pas2 korg buat r bisnes..huhuh.[2nd admin]

~nantikan entry luahan kehidupan malam ini~
Click>>Terima kasih


4 comments:

  1. ko xnak bwat 2nd admin gak ke abg star??

    ReplyDelete
  2. mcm mana nak check kita punya penggunaan broadband? brapa gb dah guna.. and so on

    ReplyDelete
  3. Tok wifi nk wt unlimited xde kew?



    ReplyDelete

Anda Mungkin Juga Meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...