♥KITA SENTIASA MUDA UNTUK MELAKUKAN DOSA TETAPI TIDAK PERNAH TUA UNTUK BERTAUBAT. ♥

Total Pageviews

Sunday, January 15, 2012

Berbelanja Sakan Bersamanya



Assalamualaikum semua kawan-2 yang dikasihi & disayangi.

         Hari ini hari minggu, aku dan rakan-2 serumahku  tidak mempunyai aktiviti untuk dilakukan. Nak study malas pulak, hahaha. Jadi kami semua telah membuat keputusan untuk pergi membeli-belah hari ini. Tapi membeli-belah ke mana???. Itu kalian kena tunggu sebentar lagi  yep.

            Selepas solat zohor,  kami semua pergi makan tengahari bersama-sama berhampiran dengan kawasan perumahan kami. Sebenarnya, aku dan kawan-2 telah berpakat untuk pergi bershooping di pacific Penang selepas makan. Lepas settle makan jerk,  kami terus menuju ke destinasi. Dalam 10 min kami sampai di sana, kelihatan pacific agak sesak kerana hujung minggu. Biasalah, ramai yang  datang berbelanja bersama keluarga, kawan dan sesiapa sahaja. Okey, tujuan aku dan kawan-2 adalah untuk berbelanja di POPULAR.

           Kalian tahu  x apa itu POPULAR. Kalau tak tau, pergi tanya dekat kawan-2 yang tahu ok, hehehe. Ermm, jangan marah?? aku bergurau jer!!. POPULAR tue kira macam bookstore la. Macam-2 bahan ilmiah ada jual disitu. Selain itu, kelengkapan peralatan belajar dan macam-2 larh ada dijual.
beli guna baucer lepastu ada promotion lagi



        Aku rasa dah hampir 3 tahun aku di Penang, first time aku jejak dalam bookstore POPULAR tue,haha.Bukan apa, aku nie bukan jenis rajin membaca sangat kecuali buku-2 yang aku minat. Dishortkan cerita, lepas aku masuk dalam bookstore tu, terus jadi rambang mata. Macam-2 aku nak beli, tapi apa pun aku kena bijak untuk memilih. Niat nak shopping dekat popular pun sebab aku baru dapat baucer RM200.So, rugi larh kalau tidak digunakan dengan sebaiknya.


        Untuk hari ini, hanya aku, ifwat, redduan, syafiq dan izuma telah menggunakan baucer RM50 masing-2. Rakan yang lain, masih berkira-2 untuk membeli apa??,haha. Alhamdulillah dengan rezeki ini, macam-2 benda yang kami beli, harap semua barang terseebut akan digunakan. So baki baucer RM150 akan digunakan untuk membeli buku rujukan pelajaran kami diperingkat diploma ini. Ada juga member aku yang sorang nie (khairul) sampai x tahu nak beli apa. Dia pening tengok buku banyak-2, hahaha. Belek-2 buku, letak. Ingatkan nak beli, apa pon x boley. Pesanan aku, beli je asal benda itu berfaedah dan berguna.

Dah penat baca panjang-2 mesti nak tahu apa  aku dan kawan-2 beli,
Korang usha la gambar kat bawah nie, ^_^


VVVV
VVV
VV
v
    gunting pon kitaorg beli,haha

  1. kalau x kerana baucer, memang x beli kowt??



Buku Ustaz Azhar Idrus pun beli jugak??



Siap promote blog lagi tuh!!

~Terima Kasih kerana Sudi Singgah~

7 comments:

  1. baru abis 50..boleh ajak shopping lg nie..hahah...

    ReplyDelete
  2. pasnie shoping kt uitm je, bli buku course

    ReplyDelete
  3. bagus2..berguna utk masa depan nt..buku azhar idrus tue apa tajuk dpn dy???buku minda tajdid xde ea???

    ReplyDelete
  4. buku azhar idrus tue syapik punye..
    ingt nak beli buku dr asri..travelog minda, tinggal satu je
    tp x bawak duit lebih

    ReplyDelete
  5. tggal 1 je ker???mntx2 ada stok lg..

    ReplyDelete

Anda Mungkin Juga Meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...